مطالب اینترنتی
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان


به گفته‌ی مدیرعامل شاتل، کیفیت نامناسب اینترنت در ماه‌­های اخیر، خارج از دایره‌ی اختیارات اپراتورها بوده است.

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت­‌های شاتل اعلام کرد:

شرکت‌­های مطرح و دارنده‌­ی پروانه­‌ی ارتباطات ثابت، بیش از سایرین نگران سرمایه­‌گذاری‌های کلان انجام شده در صنعت هستند و می‌­دانند برای حفظ این سرمایه­، آن هم در شرایط سخت بازار، مشتری مداری و ارائه‌­ی خدمات پُرکیفیت، بهترین راهکار است. در این شرایط، مایه‌ی شگفتی‌‌ است که می‌بینیم دوباره در رسانه‌ها، علت اختلالات اخیر را اپراتورها معرفی کرده‌اند.

به گفته‌ی نخجوانی، ماجرای افت کیفیت دسترسی به اینترنت از آذر ۹۶ آغاز شده و از چند هفته قبل با فیلتر شدن تلگرام به اوج خود رسیده است. در حقیقت، از آذرماه مصوبه‌ی­ ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شد، در کمال تعجب حق انتخاب از کاربران برای انتخاب سرویس‌­های حجمی گرفته شد و کاربرانی که قبلا به واسطه‌ی­ نعمت رقابت میان اپراتورها، از سرویس‌هایی به مراتب پرسرعت‌­تر از سرویس خریداری شده، بهره می‌بردند، از سرویس‌هایی استفاده می‌­کنند که اپراتورها اجازه‌ی باز گذاشتن سرعت را ندارند. بخشی از نارضایتی کاربران از همین موضوع ریشه گرفته است.

نخجوانی افزود:

ما یک نگرانی عمده داریم؛ این مصوبه با کاهش درآمد جدی اپراتورها، از آذر ۹۶ تاکنون، امکان سرمایه­‌گذاری‌­های جدید را از بین برده است و تبعات منفی این کار به‌زودی آشکار خواهد شد.

بر اساس گزارش نخجوانی، آنچه مزید بر علت شده، بحث فیلترینگ تلگرام است که طی چند هفته­‌ی گذشته اختلالات بسیار جدی در شبکه‌ی­ اینترنت کشور ایجاد کرده که به کلی از اختیار اپراتورها خارج است. در حقیقت، ما در کیفیت پهنای باند اینترنت که به دست­مان می‌­رسد دخل و تصرفی نداریم و پس از آن که محدودیت­‌های حاکمیتی بر آن اعمال می­‌شود، به دست­مان می­‌رسد. شواهد حاکی از آن است که پهنای باندی که به دست ما می‌­رسد دارای مشکلاتی است که هفته‌های قبل وجود نداشت. این واقعیت انکارناپذیر است که با محدودیت‌­های جدید، کاربران به شکل گسترده‌­ای از فیلترشکن‌­های مختلف استفاده می‌­کنند که خود باعث کندی دسترسی به اینترنت یا رویارویی با مشکلاتی در شبکه­‌ی سرویس‌­دهنده‌ی­ VPN می­‌شود که باز از اختیار اپراتوری مثل ما خارج است.

نخجوانی یادآوری کرد که ما صلاحیت نداریم درباره‌­ی مصلحت­ اندیشی‌های حاکمیت برای اداره کشور اظهار نظر کنیم؛ اما دست کم انتظار داریم از صحبت درباره­‌ی نقش اپراتورها به عنوان عوامل اختلالات اخیر، خودداری شود. هفته گذشته وزیر ارتباطات اعلام کرد به اپراتورهای اینترنتی مهلت داده تا اختلالات اینترنتی را برطرف کنند. روز پنج شنبه گذشته اعلام شد که ۸۵ درصد اختلالات اینترنتی رفع شده است.



لینک منبع

مطلب مدیرعامل شاتل: اپراتورها عامل اختلالات اینترنتی نبودند در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


وانت اریسان یکی از محصولات نسبتا جدید شرکت ایران خودرو به شمار می‌رود. خودرویی مختص به حمل بار که قرار است جایگزین خودروی قدیمی و پر کاربرد این شرکت یعنی وانت باردو یا پیکان شود. بنابر ادعای طراحان وانت اریسان این خودرو قرار است در عمل نسخه‌ای بهینه شده و ارتقا یافته از وانت پیکان باشد. ادعایی که خود محل بحث و بررسی است.

اگر نگاه دقیقی به زیر و بم یا ظاهر و باطن وانت اریسان داشته باشیم به این نکته پی می‌بریم که بخش اعظم فرآیند بهینه‌سازی و مدرن سازی این خودرو در مشخصات ظاهری آن نمود می‌یابد و در بخش فنی، تفاوت انقلابی و بنیادینی را نسبت به مشخصات داخلی وانت پیکان شاهد نیستیم. هرچند که نباید کتمان کرد بهبودهای اندکی هم در این بخش از قضیه به چشم می‌خورد. بهبودهایی که بیش از هر چیز خود را در حداکثر حجم بار قابل حمل توسط این خودروی مختص به باربری نشان می‌دهد.

نمای جلو وانت اریسان

مشخصات فنی وانت اریسان

در وانت اریسان شاهد استفاده از موتور OHVG II چهار سیلندر و هشت سوپاپه با بهره‌مندی از گنجایش ۱۶۹۶ سی‌سی هستیم. موتوری مبتنی بر سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای که حداکثر توانی معادل ۱۴۰ نیوتن متر با احتساب ۵۲۵۰ دور در دقیقه را به نمایش می‌گذارد و از حداکثر گشتاوری معادل ۱۴۰ نیوتن متر با احتساب ۳۰۰۰ دور در دقیقه برخوردار است.

البته وانت اریسان در مدل دوگانه سوز نیز تولید شده است که در صورت گازسوز بودن و استفاده از گاز به عنوان سوخت اصلی، نسبت به مدل بنزینی از حداکثر توان و حداکثر گشتاور کمتری بهره می‌برد. به گونه‌ای که حداکثر توان و حداکثر گشتاور این مدل در صورت مصرف گاز به ترتیب روی ارقام ۷۳ اسب بخار با احتساب ۵۲۵۰ دور در دقیقه و ۱۲۸ نیوتن متر با احتساب ۳۰۰۰ دور در دقیقه قرار دارد.

مشخصات یاد شده موجب می‌شود که وانت اریسان بتواند در مجموع به حداکثر سرعتی معادل ۱۶۰ کیلومتر در ساعت (در مدل گازسوز ۱۴۵ کیلومتر در ساعت) دست یابد و شتاب صفر تا صدی معادل ۱۲.۷ ثانیه (در مدل گاز سوز ۱۴ ثانیه) را به نمایش بگذارد. البته تجربه نشان داده است که در خودرو‌های ایرانی شاخص حداکثر سرعت قابل دستیابی تنها یک عدد است و در عمل باید روی سرعتی کمتر از میزان اعلام شده حساب باز کرد.

نمای داخل وانت اریسان

با این اوصاف می‌توان ادعا کرد که به لحاظ بهره‌مندی از مشخصات فنی و قدرت و توان داخلی، تفاوت چشمگیری میان وانت اریسان با نسخه‌ی پیکاپ خودروی پیکان وانت یا همان باردو مشاهده نمی‌شود.

در واقع تنها تفاوت موجود در این زمینه آن است که گنجایش موتور به کار رفته در این خودرو حدود ۱۰۰ سی‌سی از موتور به کار رفته در کلاس‌های معمول خودروی باردو بیشتر است. این در حالی است که وزن وانت اریسان (بدون احتساب سرنشین یا بار اضافی) چیزی در حدود ۲۸۰ کیلوگرم بیشتر از خودروی باردو است؛ بنابراین تفاوت موجود میان گنجایش موتور این دو خودرو و برتری نسبی وانت اریسان در این زمینه آن چنان که باید به چشم نمی‌آید.
حال می‌توان سایر مشخصات فنی وانت اریسان را در قالب جدول زیر مشاهده کرد و در عمل به این نتیجه رسید که ادعای بهینه و به روز شدن توانایی‌ها و قابلیت‌های این خودرو نسبت به باردو یا همان نمونه‌های بازنشسته شده از پیکان وانت لااقل در بحث مشخصات فنی محل چندانی از اعراب ندارد.
























مشخصات فنی وانت اریسان
حجم موتور 1696 سی سی
حداکثر توان موتور حین استفاده از بنزین 86 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
حداکثر توان موتور حین استفاده از گاز 73 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
حداكثر گشتاور حین استفاده از بنزین 140 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور حین استفاده از گاز 128 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ 8
نوع سوخت سازگار با خودرو بنزین بدون سرب اكتان 95 یا گاز طبیعی سی ان جی
سیستم انژكتوری پاشش چند نقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگی یورو 4
حداکثر سرعت قابل دستیابی 160 کیلومتر در ساعت (بنزین) – 145 کیلومتر در ساعت (گاز)
شتاب صفر تا صد 12.7 ثانیه (بنزین) – 14 ثانیه (گاز)
سیستم انتقال قدرت دستی پنج سرعته
میزان مصرف سوخت برون شهری 7.33 لیتر در هر صد کیلومتر (بنزین) – 37.34 متر مكعب (گاز)
میزان مصرف سوخت تركیبی 9.25 لیتر در هر صد کیلومتر (بنزین) – 9.29 متر مكعب (گاز)
طول خودرو به میلی متر طول خودرو 4680 – طول اتاق بار 1766
عرض خودرو به میلی متر عرض خودرو 1720 – عرض اتاق بار 1358
ارتفاع خودرو به میلی متر ارتفاع خودرو 1465 – ارتفاع دیواره اتاق بار 435
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب 2671 میلی متر
وزن خودرو 1240 کیلوگرم (بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی)
حداكثر وزن مجاز به کیلوگرم حداكثر وزن مجاز خودرو 1990 – حداكثر وزن بار با دو سرنشین 750
گنجایش مخزن سوخت 52 لیتر بنزین – 70 لیتر گاز
حجم فضای صندوق عقب حداكثر وزن بار با دو سرنشین 750 كیلوگرم – حداكثر وزن بار بدون سرنشین 600 كیلوگرم

نمای پشت وانت اریسان

قابلیت‌ها و امکانات وانت اریسان

مسلما خریداران خودرو‌های باربری نظیر وانت چندان به بهره‌مندی این قبیل خودرو‌ها از امکانات روز و قابلیت‌های رنگارنگ و چشمگیری که در خودرو‌های سواری مشاهده می‌شود نیستند و بیش از هر چیز به میزان قدرت و توانایی جا به جایی بار توسط این خودرو‌ها اهمیت می‌دهند. بنابر ادعای طراحان وانت اریسان، حداکثر وزن باری که این خودرو همراه با دو سرنشین خود قادر به حمل آن است چیزی برابر با ۷۵۰ کیلوگرم خواهد بود. در واقع آن‌ها معتقدند که این خودرو قادر است در حدود ۳۳۵ کیلوگرم بیش از وانت باردو بار حمل کند. به هر حال فارغ از رقم دقیق این برتری، می‌توان اعتراف کرد که ظرفیت حمل بار توسط وانت اریسان بیش از باردو است و این موضوع می‌تواند یکی از تفاوت‌های مهم موجود میان این دو خودروی هم خانواده لقب گیرد.

افزون بر آن در وانت اریسان شاهد به کارگیری امکانات و طراحی قابلیت‌هایی هستیم که در خودروی باردو یا پیکان وانت مشاهده نمی‌شد. به عنوان مثال در وانت جدید شرکت ایران خودرو فرمان هیدرولیک جای فرمان معمولی را گرفته و روانی و راحتی بیشتری را برای هدایت این خودرو در اختیار رانندگان آن قرار داده است.

نمای بالای وانت اریسان

علاوه بر آن اکنون شاهد اضافه شدن قابلیت خنک کنندگی به بخش جلوی سیستم ترمز دیسکی این خودرو هستیم و برای حفاظت از سرنشینان، صندلی‌های وانت جدید ایران خودرو نیز به کیسه‌های ایمنی هوا مجهز شده است. در کنار این موضوع شاهد آن هستیم که رینگ‌های فولادی ۱۳ اینچی موجود در وانت قدیمی ایران خودرو در نسخه‌ی جدید این محصول به رینگ‌های فولادی ۱۵ اینچی تبدیل شده و شیشه بالابر‌های برقی نیز جای نمونه‌ی مشابه دستی در باردو را گرفته است.

در مجموع اگر بتوان موارد یاد شده را در کنار ویژگی‌ها و امکانات دیگری نظیر وجود چراغ خطر سوم، چراغ سقفی، سیستم صوتی مبتنی بر دو بلندگو و مجهز به قابلیت پخش ام پی تری، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر و کمربند‌های ایمنی سه نقطه‌ای مجهز به قابلیت تنظیم ارتفاع را به عنوان قابلیت‌ها و امکانات مهم قلمداد کرد، می‌توان ادعا نمود که وانت اریسان نسبت به وانت باردو از لحاظ بهره‌مندی از امکانات و قابلیت‌های مهم پیشرفت داشته است. چرا که عمده تفاوت موجود میان وانت قدیمی و نسخه‌ی جدید از وانت ایران خودرو در بحث قابلیت‌ها و امکانات، به همین مواردی باز می‌گردد که به آن‌ها اشاره شد.

نمای کنار وانت اریسان

مشخصات ظاهری وانت اریسان و قیمت این خودرو

همان گونه که در بخش نخست این متن هم به آن اشاره گردید، عمده تفاوت‌های موجود میان وانت اریسان و وانت باردو در ظاهر این دو محصول نمود می‌یابد. البته باید به این نکته اشاره کرد که در طراحی شکل و شمایل این وانت خلاقیت چندان قابل ذکری صورت نگرفته است و سوای برخی جزییات نه چندان قابل توجه، ظاهر این خودرو در بخش جلو بسیار به نمای جلوی پژو پارس شبیه است. در واقع هر آن چه که در طراحی شکل و شمایل وانت پراید مشاهده می‌شود را در نوع طراحی ظاهری وانت اریسان نیز می‌توان مشاهده کرد.

در بخش پشت این خودرو نیز شاهد رویارویی با نمایی کاملا ساده و بسیار کم جزییات هستیم که حتی در مواردی در رقابت با طراحی بخش پشت باردو نیز سربلند بیرون نمی‌آید. در واقع می‌توان گفت شکل و شمایل تیز، مستطیلی و خالی از عمق و ظرافت بخش پشتی وانت اریسان کاملا توی ذوق می‌زند و در عین بازتاب دادن بی سلیقگی طراحان این خودرو، آن حالت جمع و جور و بی شیله پیله‌ی قسمت عقب باردو را هم بازتاب نمی‌دهد.

نمای سه رخ وانت اریسان

با این حال در طراحی فضای داخلی وانت اریسان شاهد عملکرد بهتری هستیم. اگرچه نوع طراحی داشبورد و کنسول اصلی این خودرو شباهت فراوانی به موارد مشابه در پژو پارس دارد و طراحان این خودرو زحمت چندانی برای خلق یک طرح کاملا جدید در این زمینه به خود نداده‌اند، اما می‌توان ادعا کرد که وانت اریسان چه از نظر زیبایی حاکم بر فضای داخل کابین و چه از نظر راحت‌تر و جادارتر بودن این فضا کاملا نسبت به وانت باردو برتر است. البته به دلیل قرار گرفتن لاستیک زاپاس در پشت صندلی شاگرد، سرنشین این صندلی نسبت به راننده فضای کمتر و تنگ‌تری را برای نشستن در اختیار دارد.

در حال حاضر مدل دوگانه سوز وانت اریسان به طور متوسط از قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان برخوردار است. هر چند که تفاوت‌های موجود میان این خودرو با نمونه‌ی قدیمی‌تر آن یعنی وانت باردو به آن اندازه نیست که از چنین قیمت گزافی برخوردار باشد، اما نبود رقابت در بازار خودرو‌های باربر هم رده و نسبتا هم قیمت موجب می‌شود که وانت اریسان بسیار بیش از آن چه استحقاقش را دارد مورد توجه قرار گیرد. مسلما در رقابت با معدود رقیبانی همچون وانت پراید و وانت زامیاد، وانت اریسان حکم آن فرد یک چشمی را دارد که می‌تواند در شهر کوران شانس مناسبی برای رسیدن به پادشاهی داشته باشد!



لینک منبع

مطلب آشنایی با وانت اریسان و نکات مثبت و منفی این خودرو در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات